Welkom Over Vanhier Wonen Nieuws en publicaties Laatste nieuws Serviceabonnement: handig voor de kleine klussen

Serviceabonnement: handig voor de kleine klussen

Leestijd: 3 min

Wanneer u een woning van Vanhier Wonen huurt is Vanhier Wonen voor een deel verantwoordelijk voor het onderhoud van de woning. Hartstikke makkelijk, maar wij kunnen helaas niet álles doen. Er wordt van u als huurder verwacht dat u óók een klein deel van het (dagelijks) onderhoud voor uw rekening neemt. Bijvoorbeeld het bijvullen en ontluchten van de cv-ketel, het schoonmaken van de dakgoot of het oplossen van een verstopping. Dit soort onderhoud noemen we het ‘huurdersonderhoud’ en is vastgelegd in de wet.

Vanhier Wonen begrijpt dat niet iedereen dit onderhoud zelf kan of wil uitvoeren. Daarom kunt u bij ons een ‘Serviceabonnement Huurdersonderhoud’ afsluiten. Voor € 7 per maand nemen wij een deel van het onderhoud dat u normaal gesproken zelf moet doen, van u over.

Kosten besparen met het serviceabonnement

Met het serviceabonnement neemt Vanhier Wonen bepaalde storingen, reparaties en onderhoud die normaal onder het huurdersonderhoud vallen, van u over. Onze vaste onderhoudscollega’s voeren het onderhoud vakkundig voor u uit; u hoeft zelf dus geen klusjesman of aannemer in te schakelen. Materiaalkosten zijn in de meeste gevallen inbegrepen in het serviceabonnement en hoeft u niet apart te betalen. Het abonnement zorgt er ook voor dat u niet ineens voor onverwacht hoge kosten komt te staan. We schrijven de abonnementskosten iedere maand tegelijk met de huur af.

Klussen die wel en niet onder het serviceabonnement vallen

Wanneer u een serviceabonnement hebt afgesloten kunt u ons bellen voor kleine reparaties aan uw woning, op voorwaarde dat deze onder het serviceabonnement vallen. Het repareren van een toilet dat blijft doorlopen of een schakelaar die niet goed werkt, zijn typische klussen waarvoor u bij ons terecht kunt wanneer u een serviceabonnement hebt.

Ander onderhoud binnenshuis, zoals schilderen, zult u zelf moeten (laten) doen. Het serviceabonnement is ook niet geldig wanneer u een storing hebt aan een (onderdeel van) een ZAV (Zelf Aangebrachte Verandering). U bent altijd zelf verantwoordelijk voor het onderhoud aan uw ZAV.

Wilt u precies weten welk onderhoud ú moet doen, wat wij doen en wat onder het serviceabonnement valt? Lees dan onze brochure “Service Abonnement” en de bijbehorende brochure "Huurders ABC".

Afsluiten en opzeggen serviceabonnement

Het serviceabonnement kost € 7,- per maand. Wanneer u het abonnement meteen bij het tekenen van het huurcontract afsluit, is instappen gratis. Neemt u het later dan vier maanden na het tekenen van het huurcontract af, dan geldt een instappremie van € 30,-. Instappen kan dan ook pas na controle door onze technisch adviseur.

Uw lidmaatschap van het serviceabonnement stopt automatisch wanneer er een einde komt aan de huurovereenkomst. Mocht u het abonnement tussentijds willen opzeggen, dan kunt u dit schriftelijk doen, voor de eerste van de maand. Er geldt een opzegtermijn van één kalendermaand.

Neemt u gerust contact met ons op wanneer u lid wilt worden van het serviceabonnement of meer wilt weten.